Pulse 63

Ook RIB’s gaan elektrische toer op

Elektrisch varen wint gestaag meer terrein in de recreatievaart. Dat komt natuurlijk doordat het aanbod steeds uitgebreider wordt.

 

Na de positieve reacties op de Pulse 58, ’s werelds eerste elektrische RIB met een volledig geïntegreerde elektrische aandrijving die op de Düsseldorf Boat Show 2020 werd gelanceerd, heeft RS Electric Boats het ontwerp en de technologie van de boot verder ontwikkeld om het model van de volgende generatie op de markt te brengen – de Pulse 63.
De nieuwe versie is met 6,3 meter iets langer dan de Pulse 58 en heeft een efficiëntere rompvorm om de weerstand te verminderen en een snelle acceleratie te bevorderen. De Pulse 63 heeft ook meer open ruimte aan boord met het aandrijfsysteem verwerkt in de vlakke spiegel.
Het 46 kW Hyperdrive-accupakket levert tot 400 V vermogen aan de RAD naafloze aandrijving, wat resulteert in een snellere acceleratie, een ruim bereik, uitstekende manoeuvreerbaarheid en minimaal onderhoud.

 

Uit de zeilwereld

RS Electric Boats is het zusterbedrijf van RS Sailing en kon een beroep doen op de 25 jaar ontwerpervaring in de zeilwereld van dit bedrijf om deze elektrische RIB op de markt te brengen. Het Britse RS Sailing was een van de kandidaten die aasden op een promotie tot Olympische klasse maar moest het afleggen tegen de lobby van onder meer de Laser Radial.

 

Electric boat Pulse 63

In samenwerking met Britse leveranciers en productiepartners, wordt de Pulse 63 gebouwd en geassembleerd op Britse bodem, waardoor het team meer controle heeft over de kwaliteit en ervoor zorgt dat de boten op een weloverwogen en duurzame manier worden gebouwd.

Verder is de Pulse 63 verkrijgbaar in vier configuraties: Leisure, Commercial, Coaching en Superyacht. RS Electric Boats heeft elke specificatie aangepast aan de verschillende vereisten van deze vier belangrijke markten, en kopers kunnen hun elektrische RIB’s verder aanpassen aan hun eigen specifieke behoeften. De boot is gebouwd met behulp van duurzame materialen en is volledig emissievrij. Er zijn geen onaangename dampen, geen risico op olielozingen en de accu’s kunnen in 8 uur via een gewoon stopcontact opgeladen worden. Aan een driefasig oplaadpunt gebeurt dit in slechts 50 minuten.

Met de Bluetooth-connectiviteit aan boord, stelt de Pulse 63 de eigenaar in staat om de onderhoudsschema’s bij te houden en biedt verder de mogelijkheid om verschillende bereik- en snelheidslimieten in te stellen.

Meer informatie: www.rselectricboats.com